неділю, 10 травня 2015 р.

Задачі для гуртка

Задачі для гуртка. Завдання1
         Логічні  задачі  на розвиток  творчих  здібностей учнів 
                                           Натуральні числа
                           
 5 клас
1.                 Назви всі двоцифрові числа, сума цифр яких дорівнює три.
2.                 Назви всі двоцифрові числа, сума цифр яких дорівнює найбільшому одноцифровому числу.
3.                 Які цілі числа при закресленні останньої цифри зменшується у ціле число разів?
4.                 Як швидко обчислити:    1+3+5+7+9+…+99?
5.                 Яке число лишнє:     0, 1, 2, 3?
6.                 Скільки є двоцифрових чисел, у яких серед цифр є хоч одна п»ятірка?
7.                 Для нумерації сторінок книги необхідно всього 1392 цифри. Скільки сторінок  має ця книга?
8.                 Скільки всього прабабусь і прадідусів було у всіх ваших прабабусь і прадідусів?
9.   За диван заплатили спочатку 416 грн., а потім і ще половину вартості цього дивану Скільки коштує диван? 
10. Жили-були дід та баба. Була в них курочка Ряба. Курочка несе кожне друге яйце просте, а кожне третє – золоте. Чи може таке бути?
11. Візьміть будь-які три різні цифри, крім нуля. Складіть із них всі можливі трицифрові числа, додайте їх і отриману суму поділіть на суму взятих  цифр. У вас вийде 222. Чому?
12. Обчисліть: 2379•23782378 -  2378•23792379.
13. Мишці до дірки 20 кроків, кішці до мишки 5 стрибків. Доки кішка робить один стрибок, мишка робить 3 кроки, а 1 стрибок кішки дорівнює 10 крокам мишки. Чи дожене кішка мишку?
14. Поставте замість зірочок знаки + і – так, щоб виконувалась рівність: 40*20*60*30*50=100.
15. У батька 5 дочок і кожна дочка має брата. Скільки дітей у батька? (шестеро).
16. Кравець має 18м сукна і щодня відрізає від нього по 3 м. На який день від це зробить останній раз? (на п'ятий день).
17. Двоє пішли - 5 цвяхів знайшли. Четверо підуть - скільки знайдуть? (жодного).
18. Горіло 5 свічок. Дві з них згасли. Скільки свічок залишилося? (дві).
19. Одне яйце варять протягом 4 хвилин. Тоді воно вважається звареним. За скільки  хвилин можна зварити 5 яєць. (за 4 хвилини).
20. Селянин ішов до залізничної станції і зустрів дві бабусі, кожна з яких несла по два кошики і в кожному кошику було по два кролі. Скільки йшло до станції?
(один селянин).
21. Скільки буде десятків, якщо два десятки помножити на два десятки? (40).
22. На дереві сиділо 6 горобців. Стрілець вистрілив, влучив у двох із них. Скільки горобців залишилося на дереві? (жодного).
23. Два півні можуть розбудити своїм співом одну людину. Скільки людей розбудять своїм співом шість півнів?  (одну людину).
24. На уроці фізкультури усні стали в один ряд на відстані 1 м один від одного. Весь ряд був завдовжки 25 м. Скільки було учнів?  (26).


 Відрізки, промені, шкали і кути
 1. Скільки променів утвориться при перетині двох прямих?
2.  Скільки променів можна побудувати з початком у точці К?
3.  Дідусь у ліфті, а онук сходами піднімаються на 4-й поверх за 30с. за скільки секунд кожний піднімається на один поверх?
4.    П’ятикласникам доручили вздовж доріжки завдовжки 21м посадити кущі. Скільки потрібно мати саджанців, якщо їх садять на відстані 70см один від одного і кущі повинні бути на початку і в кінці доріжки?
5. Назви число, рівновіддалене на координатному промені від чисел 140 і 180.
6.  О котрій годині стрілки годинника утворюють: прямий ( розгорнутий, гострий, тупий) кут?
7.   На прямій дано 7 різних точок. Скільки відрізків визначають ці точки на прямій? Відповідь. 21 відрізок.
8. Знайди 1/  ( 2/3) прямого кута.
9. Скільки утвориться розгорнутих кутів при перетині двох прямих?
10.  При перетині двох прямих один з утворених кутів дорівнює 600. Знайди величину інших кутів.
11. Підберіть слово, яке означає те саме, що і слова за дужками.
                  Міра кута ( . . . . . . ) міра температури.
                  Міра кута ( . . . . . . . ) міра часу.
12.     Скільки утвориться гострих кутів, якщо всередині даного гострого кута із його вершини провести три промені?                     


 Вирази і рівняння
1.  Що більше і на скільки: х чи х+10;  х чи х – 5?
2.  Розв’яжи рівняння:
 х+0=0,
 х+0=х,
 х-х =0,
 х+х=0,
0•х=9.
3.   Коли таке буває: 65+х=65-х,
                                     240-х=х?
4.  За записами розв’язання відтвори початкове рівняння:
…*…=30;
х=90-30;
х=60.
5.    В одній купці 25-копійкові монети, а в другій – 5-копійкові. Кількість монет в купках однакова. Скільки грошей в кожній купці, якщо всього було 3 грн.?
6.    Деяке число поділили на 2, до результату додали 1, потім все це поділили на 5, результат помножили на 9 і знову отримали те саме число. Знайти це число. ( 18 )
7.  Знайди х, не виконуючи ніяких обчислень:
     64-х=64+х          
     х + 341=341 - х  
8. Знайди різницю добутків чисел 809∙908  і   809∙808.
9. Знайди значення виразів:
  6х + 6у, якщо х+у=20
 9х- 9у, якщо х – у =11
10. Подумайте, що об»єднає слова  довжина, площа, маса і виберіть слово, яке до них підходить : секунда, об»єм, величина, метр.
13.            Кенгуру купив три сорти шоколадок: великі, середні, і малі. Одна велика шоколадка коштує 4 гривні, одна середня шоколадка коштує 2 гривні, малі шоколадки по одній гривні. За16 гривні Кенгуру купив 10 шоколадок. Скільки великих шоколадок купив Кенгуру? Відповідь:  1 велику, 3 середні, 6 маленькі.

Геометричні фігури і величини

1.   У якому трикутнику сума двох його кутів дорівнює третьому?

(у прямокутному).
2. Скільки граней має непідстружений шестигранний олівець?
3. Як перевірити, що чотирикутник є квадратом.
4. Маємо прямокутник зі сторонами 12см і 10 см. Що треба зробити з його довжиною, щоб отримати квадрат?
5. Як  у кімнаті можна поставити 2 стільці так, щоб біля кожної стіни стояло по одному стільцю?
6. Чи можна з трьох паличок 10, 6 і 4 см скласти трикутник? Паличкою якої довжини треба замінити меншу, щоб можна було скласти трикутник?
7. Боксерський ринг має форму квадрата, сторона якого 6м. Ринг огороджено потрійним канатом. Скільки метрів канату використали?
8. Доберіть закінчення до даних слів, яке є мірою довжини.

   Діа                          ( . . . . )
     Моно
9. Закінченням даних слів є назва одиниці вимірювання площі. Назвіть його.

Ком                                  ( . . )
Пов
10. Підберіть слово, яке означає те саме, що і слова за дужками.
Чотирикутник ( . . . . . . . ) друга степінь числа.
11.Із 22 сірників складіть прямокутник найбільшої площі.
12.Периметр прямокутника 28 см (довжини виражаються цілим числом). Чи може його площа дорівнювати 40 см2? 33см2?
13.Скільки чотирикутників у п’ятикутній зірці?
   
                                        Звичайні дроби



1.                 Садівника спитали, скільки у твоєму саду дерев? Він відповів: "Половина всіх моїх дерев -яблуні, половина з тих, що залишилися - груші; а решта шість дерев - вишні". Скільки в цьому саду дерев? (24 дерева).
2.                 Вранці бабуся поділила між чотирма внуками порівну два яблука, в обід  - шість, а ввечері – три. Скільки яблук одержав кожний онук за день?
3.                  Пляшка, що може вмістити 1/3 літра, заповнена на ¾ водою. Скільки води залишиться у пляшці після того, як з неї вилили 200 мл?
4.                 Запиши число 100 чотирма дев»ятками. ( 99 + 9/9 )
5.                 За тиждень Вінні-Пух з»їдає 9 кг меду. Скільки меду в середньому з»їдає Вінні-Пух за 1 день?
6.                 При яких значеннях х дроби: /х  і х /3 одночасно неправильні?
7.                 При яких значеннях х дроби: х / і /х одночасно правильні?
8.                 Перестав цифри різними способами так, щоб дістати неправильний дріб зі   109/110.
9.                 Перестав цифри різними способами так, щоб дістати правильний дріб зі   111/109.
10.            У банку помістилося 1 л молока і ще могло поміститися 1/5 л. Яка місткість банки?
11.            Склади і розв’яжи задачу за записом у вигляді схеми.   
   
        120 грн.        3/4  - ?
12. Коли до третини задуманого числа додати 5, то вийде 20. Яке число було задумано?
13. Відомо,що третина половини числа становить 12. Знайдіть це число.

                                      Десяткові дроби



1. Число 666 потрібно збільшити у півтора рази, не проводячи над цим ніяких арифметичних дій. Як це зробити?
(Аркуш паперу, на якому написано число, повернути на 180°).
2. Скільки буде, коли 10 поділити на десяту частину?
(100).
3.   Скільки буде, коли сотню поділити на четверту частину?
(400).
4. Знайди четверте число в записі: 0,3; 0,6; 1,2;…
5. Не обчислюючи частки, порівняй вирази:
20,8:16 і 10,4:8                   
1,365:65 і 13,65:65
 14,7: 21 і 1470:21
6. Який знак треба поставити між цифрами 3 і 4, щоб одержати число більше, ніж 3, але й менше, ніж 4?
7. Швидкість течії річки 1,5 км/год. Пароплав пливе проти течії річки. На скільки кілометрів за годину його швидкість за течією буде більша від швидкості проти течії?
(на 3 км/год).
8. У прикладах витерті коми. Розставте їх у потрібних місцях:
26+14=4                     
4+215=615  
63+19=253
856 - 556=3
74-36=704 
 89-6=29
9. Знайди пропущене число:       
  Пери
Нект       

10. Назви 4 числа більших від 0,1, але менших за 0,3

2,7
6,1
3,4
1,8      

5,9
                                                
      


Немає коментарів:

Дописати коментар